نامه فرهنگ

نامه فرهنگ
آخرین نظرات

اخراجی های4

سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۰۰ ق.ظ


فیلم رسوایی را همین هفته پیش  دوبار در اتوبوس-شبکه نمایش اتوبوسی- دیدم

فکر می کنم رسوایی همان اخراجی های 4 است.

ده نمکی دغدغه های پاکی دارد.

می خواهد حرف بزند

می خواهد حرفهایش شنیده شود

اول:ساختن اخراجی ها و رسوایی در این وضعیت مرده سینما یعنی اینکه حساب ده نمکی از سینمای روشنفکری لیبرال جداست

دوم: ساختن اخراجی ها و رسوایی – والبته فقر و فحشا و دارا و ندار و کدام استقلال کدام پیروزی و...-یعنی می توان ده نمکی در جرگه روشنفکران دینی قرار داد.

بالاخره روشنفکر روشنفکر است.یکی کتاب می نویسد .یکی حرف می زند .یکی هم فیلم می سازد.

واقعا چه کسانی اخراجی هستند؟

از چه چیزی اخراج شده اند؟

رسوایی-همان اخراجی های 4- اکبر عبدی را طلبه کرد-به نظرم بسیار خوب بازی کرد-و شریفی نیا را همان تقی گرینف-کلا از بازی شریفی نیا خوشم نمی آید-

رسوایی نقد دینداری ما بود.نقد مسلمانی ما.

رسوایی می گوید:

همیشه مقصر در دیگ نیست که باز است. گربه هم باید حیا کند.

آخوند باید روحانی باشد

بهشت را به بها می دهند نه بهانه

دنیا افسانه است .مواظب باش به افسانه دل نبندی و اخراجی نشوی

افسانه هم اگر باشی می توانی معراجی شوی

به ده نمکی نمی توان خرده گرفت .عقده و دغدغه نمی گذارد به فکر نور و تکنیک و صدا و دکور و...باشی

مهم این است که سینمای ایران ده نمکی دارد.

 

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۶/۱۲
  • ۱۸۷ نمایش
  • مهدی دلبند

نظرات (۱)

سلام و خداقوت آقای دلبند
به نظرم ده نمکی و آثارش برای سینمای انقلاب بیشتر از اینکه مفید باشن مضرن و خطرناک.
سطحی نگری در به کارگیری هنر و سینما تو این مرد موج می زنه و آثارش بیشتر به شعارنویسی های دهه شصت برای فرهنگ سازی شبیه اند تا هر چیز دیگه ای.
حرف بسیار است و مجال کم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی